onsdag 30 mars 2016









Åbo och  hjälpmedel!
Igår var jag till grannstaden   besökte hörsel terapeuten på sjukhuset....
Och ja jag kom hem med en hel plastpåse med hjäpmedel bla . En väckarklocka med en vibrerande kudde ,den sätter man under kudden  ,klockan både ringer och så vibrerar kudden  då den ringer  fungerar utmärkt ,behöver inte vara orolig ifall jag inte hör klockan ringa..
Tre brandvarnare och en dörrklocka kom jag också hem med ,vi har en dörrklocka men den hör jag inte ,hundarna brukar alarmera att det är någon bakom dörren....
Alarmerande delen kan  du bära med dig och placera var du vill och jag hör signalen  det är ju det bästa,  brandvarnaren ger också signaler till samma  " låda"
Mikrofon penna skall jag också få den heter Roger pen och hjälper dig att höra tal och disskusioner i svåra förhållanden  upp till 62 % bättre  än en person med normal hörsel. Du  kan lyssna utan stress och störande bakgrundsljud....
Visst är det fint med hjälpmedel ?!
 

Brukar inte vara  så ofta in till Åbo , det blir typ vid sjukhusbesök ...
Träffade min systerson också och vi var på lunch till ett lunch ställe som heter Metropolitan kan varmt rekomendera ,salladsbordet var super gott och  så fanns det tre varmrätter att välja på  och så dessert med kaffe eller te till...

Fotograferade förstås domkyrkan också  ,det är ju där som julfreden utlyses...
Strossade omkring i några affärer också...
Åbo är  en vacker stad .... 
Vi hörs igen!
Kram : Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar