onsdag 9 mars 2016





Hej på er!
Hur har ni det ?!
Hjälp halva veckan av semestern har redan gått vart tog den vägen....

Igår var äldsta hunden till veterinär för tand borttagning 5 tänder var åtminstone  reseverade att tas bort men det blev hela tolv stycken,stackars liten vän...Han har stygn i munnen smälter bort,får nu värkmedecin en halv timme efter att den ätit försöker jag sköja  munnen för att det inte skall bli matrester kvar...han Stiven heter han ar inte fått anstänga sig dvs.inga promenader ännu idag,om några veckor skall vi  på kontroll...
Inatt  låg han på min arm och sov har inte märkt när han slitit sig loss ur mitt grepp... gulle gubben ....
Idag var min dotters faster på besök i staden där jag bor och hon bjöd mig på mat  väldigt uppskattat av undertecknad och ett kärt återsende...
Imorgon  får jag besök av bardomsvänninan ,happy ,happy..

Ja så tänkte jag ta upp en sak det med vikt och mat  , vikten den  kämppar jag ju alltid med,gick ner rätt så mycket för nåt år sedan men sakta men säkert har kilona komit tillbaka ,då lämnade jag bort godis och kaffebröd och cola.
Just nu har inte ätit godis på   fyra år ,kaffebröd ,nu och då ,för fyra år sedan alla dagar ,vanlig cola ofta ,numera dricker jag pepsi max inte så bra ..men...
Jag har sklöldkörtel problem också dvs underproduktion som  också kan påverka men för ett år sedan var värden okey.Några år har värden varit bra för några år sedan då jag gick ner massor i vikt gick det åt andra hållet dvs det blev överproduktion och då går man ner i vikt ,då  minskade de på medecinen ...
får se hur det är i år....
Nu en lista på hur jag äter...
Frukost: Turkisk jogurt  med bär och  havrekli
Ett glas juice
Te
En eller två smärgåsar mest råg med ost på..
Lunch = nej äter vid kl:15:00-16:00
Kvällsmål: kvark och en smörgås eller bara kvark..
Frukt = nej är dålig på frukt
På sommaren massor med bär...
Alltså jag äter så fel så och dessutom stora portioner mat som borde vara mindre.
Oregelbundna arbetstider ,morgon,kväll och natt äter oftast först kombinerad lunch middag på jobb då jag har kväll ,för inte får jag ner lunch vid klockan elva då jag ätit frukost vid typ halv tio...
Dricker: Vatten,pepsi max ,torr cider, te ,juice= ett glas om dagen,cider  när jag känner för det...
Motionerar= promenerar med hundarna ,cyklar.....
Har funderat på det där med gym men det känns mest som ett måste, borde vara nåt som känns trevligt och roligt och inte som ett måste , nåt regelbundet typ en gång i veckan lyckats ej....
Ha det bra....
Kram:Nina


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar