lördag 12 mars 2016










Hej på er!
Hur har ni det?
Semestern börjar nå sitt slut , snyft ,snyft har varit en fartfylld och lyckad vecka ,två gånger har jag blivit bjuden  på mat..
Min fd.svägerska  bjöd mig på mat och min bardomsvännina.Det har blivit både kina mat och tex mex och tortillas, jami....
I början av veckan var  det veterinärbesök men Stiven ,är sitt normala jag nu ännu har jag givit honom värkmedecin ,imorgon ännu, veteräinären hade ordinerat 3-5 dagar så han får ännu imorgon för säkerhets skull , han har fått mycket uppmärksamhet mammas gulle gubben, de andra har förstås blivit avundsjuka och velat ha uppmärksamhet de också.....
Hade min  bardomsvännina på besök  , hon åkte hem igår....
 Barndomsvänninan lärde mig lite pyssel och på bilderna kan ni se vad vi gjorde ,oj så fina de blev.... Gissa om jag tänker  göra fler.....
För att göra dessa bollar behöver du :
" pappersgarn" finns i olika färger
Stora runda ballonger som nog inte är så lätt och få tag i ...  dessa är köpte hos tiger
Erikiper limm , limm och vatten blandas hälften och hälften.
Garnet måste du nysta till små bollar ,dem blötlägger du i limmblandningen en stund  ,kramar ur och börjar linda runt ballongen vi hade nog 7-8 små nystan...
Låt torka över natten,det börjar smällä då limmet torkar men det gäller och klämma trycka på ballongen lite här och där så det lossnar bättre....Sedan är det bara att  panga ballongen med en vass sax rekomenderar att ni gör det utomhus för det regnar en massa torrt limm...
Ljusslingor ja det var det inte så lätt och få tag i denna årstid ,men hittade kvarblivet  hos Anttila som var -50 % ( kvar från jul)  hittade dock också  hos prisma men de är batteridrivna....
Är så nöjd så med mina " bollar " fina eller hur ?!
Tänkte försöka göra en  imorgon  ännu , så där helt ensam,  ni vill förstås veta hur länge det tar och fixa en boll  tjaa  du får nog räkna med 1 1/2 h speciellt då du är ovan... 
Ha en bra forsättning på veckoslutet...
Kram:Nina




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar