onsdag 23 mars 2016



 Hej på er!
Längtar ni efter våren?! Det gör definitivt jag....

Igår var Stiven på efterkontroll efter tandborttagningen,allt var okey ,  han får äta torrfoder nu men de måste blötläggas inget krångel där bra sjönk de ner....

Igår stekte jag strömming och det var så gott så jag måste skrärppa mig och göra fisk en  gång i veckan det har blivit lite si som så med det...

Hade tänkt tvätta fönster nu då jag är ledig men det   var liksom lite för kallt så det blev inget av det....
Har ni planer innför påsk?!
Själv jobbar jag så inga planer,måndag ledig gjorde en  tårta  typ  cheescake utan ost men receptet får ni en annan gång...

Påsk dekorationer...nuförtiden dekorerar jag inte  då min dotter var liten var det kycklingar gräs och videkissor och harar och så hängde vi upp  en yllestrumppa på lördag kväll och under nattens lopp hade haren lämnat påskägg i strumppan....
 Jag har en skål i hallen med ägg de är från Tiger och de är så vackra så ,de större är av metall de mindre marmor....

Tulpaner hör ju påsken till eller hur !?Hade tänkt köpa tulpaner i mataffären igår men glömde det,men då jag cyklade hem så passerade jag torget och där var en  blomförsäljare så jag bromsade in och ja jag köpte två buketter...made my day...
Önskar er en trevlig påsk  ,hoppas  vi får ett vackert och soligt väder.....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar