torsdag 17 mars 2016


God kväll!
Hur har ni det? Har varit ledig idag  och  som det så ofta blir med en dag  ledig i veckan så har både tvättmaskinen och dammsugaren och moppen snurrat på.....

Var till tandläkare akut på tisdag morgon sedan förra veckan värk i nån tand  men vilken det är en gåta ,gissa om  tandläkaren  hittade nåt ... nix, tog röntken  hittade inte något speciellt tja kanske nån liten förändring som var på gångs ,hade mig och bita ihop tänderna och sade att jag gnisslar tänder ,slipade lite grann och sade att det också kan värka ,men nån slipning hjälpte inte så jag käkar burana dagligen sade att jag skulle åtekomma om jag visste vilken tand det var ,men som  tandläkare borde hon veta att värken strålar ,snackade om rotfyllning också men sade att hon inte börjar rotfylla nån frisk tand och att det gör ont om den är frisk och inte om den är död tanden alltså ja roten menade hon nog ....För nån bedövning får man inte vid  rotfyllning  ja och jag som annors alltid tar bedövning för att överleva .....hu jedan mig...Får väl göra som Lina i Emil i Lönneberga och  gå till smeden...

          Kolla  vilka fina koppar jag har ,det är marimekkos....
Min dotter fixade dem åt mig ,det var en affär som hade slutförsäljning   i min hemstad.
För en te drickare är de lite för små men det går bra ändå, kan ju dricka två koppar istället för en eller hur.....
Ha det bra ,önskar er ett trevligt veckoslut.... 
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar