onsdag 1 april 2015

Narciser

Påsk häxa

På lördag flyger hon till blåkulla

Påsk dekorationer
Ja så var det påsk igen,inte för att jag dekorerat så mycket ,men lite grann.
Narsicerna har inte slagit ut ännu helt och hållet men snart.
Påsk häxan vid ytterdörren önskar dig välkommen under påsk,den andra den fladrar på där ute och flyger till blåkulla på lördag får vi hoppas.
Inne har jag inte dekorerat så mycket ,påskris ,hönan med ägg ,färgranna ägg och ett grönt ljus,men det behövs ju inte så mycket,har ju inte små barn längre.
Hände lite trågika saker på söndag som jag vill dela med mig med er.
På våran gata hade nån strött ut råttgift på våran gata,märkte det då jag var och promenerade med grann tjejen med våra hundar.
Turkosa gryn var utstödda utanför en häck,tänkte inte nåt mer på saken fören djurskyddsföreningen varnade för dem och meddelade att de meddelat myndigheterna.
Råttgift är strängt förbjudet att strö ut,vilken stolle som gjort det,ringde veterinären också ifall att våra hundar skulle ha glufsat i sig av dem,symptomen kan dröja upp till två veckor.Staden hade varit och städat bort råttgiftet på måndag,människan i fråga hade inte förstått hur fel han gjorde,jag bara undrar.
Våran dagstidning intervjuvade mig om saken ,var i  Tisdagens tidning.Fy fan säger jag. vilka idiotiska människor det finns.
Jag önskar en en Glad Påsk/ Hyvää Pääsiäistä / Happy Easter!
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar