tisdag 7 april 2015

Mud cake med  skumkarameller
Långfredags lunch/middag


Mämma

Muffins med choklad mousse


Max 3 år 

Max 3år

Broiler med persika och roamariin
Hoppas ni har haft en bra påsk,själv har jag inte  haft en bra påsk,började känna mig krasslig på  skär torsdagen ,men skyllde på natt vaken,på fredag  hade jag feber och näsan  den bara rann.
Hade min dotter på besök från to-fre,men inte så trevligt då vi bägge var krassliga.Borde ha varit på jobb sö och måndag,men var  tvungen och sjukanmäla mig, nu sjukledig tom to varit till hvc idag. Fre-lö ledig,söndag på jobb,hoppas jag blivit frisk till dess,annors blir det läkarbesök,brukar slå till i bihållorna eller öronen åt mig.
Fredagens maträtt hade jag förberett på torsdag tack och lov ,dvs,hade gjort en sallad på krippsig sallad,brödost,blåbär,cantalone,är så god så.Hade gjort egna kyftpotatisar också,och stekt griskött.
Till dessert kladdig mud cake med skumkarameller och memma som  är specifikt just i Finland,det äts under påsk,fast affärerna brukar börja sälja memma efter jul redan.
Maten har inte smakat under dessa dagar,men nåt bränsle bör ju kroppen få,så går gjorde jag  broiler,mixade persikor ,blandade i lite senap och hällde  över brolern och ströde på rosmarin, smaskens.
Våran lilla Goa Max fyllde 3 år igår,och han hade besök ,av grann tjejen och mannens en kompis bjöd gästerna på muffins med chokladmousse,för det orkade jag röra ihop.

Ha en trevlig fortsättning  på veckan.,och jag jag hoppas jag blir frisk snart.
Kram: -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar