lördag 11 april 2015








Vilket härligt väder det varit idag ,trots dåligt soven natt  så är jag på gott humör känner att våren kryper i kroppen,plockade bort vinterjackorna och vinterstövlarna idag.
Inledde grillsäsongen  idag.
Grillade broiler och korv.Serverade också sill ,ägg en laxsallad som en bloggkompis delade med sig i sin blogg, jag delar med mig av receptet till er här. (jätte god),och så gjorde jag en grönsallad också,bara nypotatisen fattades.
Släpade med mig mannen i huset till en affär som också har trädgårdshandel,trots att han är rejält förkyld följde han med.Hem kom jag med ett chokladkörsbärsträd,plommonträd,hallonbuskar,en bukett tulpaner och två pärlhyacinter.
Pärlhyacinterna ställde jag i mariskålar ,tycker om att ha blommor där,till julen hade jag hyacinter i dem.Plommon och körsbärsträdet och hallonen står än så länge i garaget och väntar på att bli planterade i jorden.
Narciserna i krukor och lådor är i full blom ute på gården,härligt.Njut av det vackra vädret .
Här kommer laxsallads receptet!
En liten förpackning kallrökt lax
En liten förpackning gravlax
2 st gräddfil
2 lökar
gräslök
dill
peppar
Skär eller klipp laxen i små tärningar,blanda allt.
Själv använde jag citronpeppar ,ingen gräslök för det glömde jag och köpa ,kan utelämnas ,även gott att sätta på maltlimppa.
Bon Apetit.
Kram:  - Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar