onsdag 15 april 2015




Hej på er ,så har jag då två vaknätter överstökade och är ledig  två dagar,härligt imorgon skall jag sova länge.

Kolla vilka snygga stickade linnen jag köpt ,de är köpta hos H& M den ena är rosa och den andra begie kommer att bli favoriter i år,snyggt med leggins.Det var en som skriver blogg som jag följer som hade köpt dessa linnen,tyckte de var urläckra så jag gjorde ett besök hos H& M  och till min lycka fanns de också här hos oss,  fanns en i mossgrön färg också men den köpte jag inte.

Kolla mina sandaler i äkta läder  de är köpta second hand och kommer också att bli favorit i sommar,läckra eller hur.

Hade en vännina på besök  idag ,gjorde en lax paj som är jätte god,går snabbt och röra ihop receptet får ni här nedanför:

LAXPAJ
Botten:100 g mjukt margarin eller smör
2 dl mjöl
1/4 dl vatten
1/4 tsk salt 
Fyllning: lax eller tonnfisk (kallrökt lax) går bra med gravad också ( liten paket räcker bra)
2 dl grädde eller smetana
2 ägg
dill
citronpeppar/citronsaft
1 mtsk vetemjöl
Rär ihop ingredienserna till bottnet.Grädda i 200 c i 10 min,
Blanda fyllningen medan pajbottnet gräddas ta ur ugnen och häll fyllningen över bottnet grädda ytterligare i 20-30 min.Pajen är  klar då den är vackert brun.
Idag var jag lat så jag körde med färdigt botten av råg.
Bon Apetit!
Ha en trevlig fortsättning av veckan!
Kram:-Nina-








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar