torsdag 5 maj 2016









Vilket ljuvligt väder ,sommar sol och bölje dans ,vi har haft över + 20 c.Inte säger jag nej tack till detta väder, en vecka jobb kvar sedan vintersemester...
Årtes första ampell blomma är köpt...Några lavendel också men de står i garaget ännu för de är köld känsliga...
Kolla min rabarber..på god väg eller hur?!
Jag har inte så mycket som blommar i min trädgård denna årstid...Tulpanerna har inte slagit ut här hos mig ännu,men plockade in av dem och väntar på att de skall slå ut...
Kolla min vita orkide vad fin den är  nu när  blommorna slagit ut...
På söndag firar vi morsdag här i Finland och ja jag jobbar= nätter men får besök av min kära dotter ändå,mamma väntar och längtar...
Body lotion och handkräm har  svårt att hitta något som passar min hud.Hittade dessa handkrämer hos tokmanni oliv   och aloe vera de lovade att de håller 48 h men det gör det nog inte åt mig..Brukar smörja händerna till natten då jag inte klottar med vatten,och ja den håller nog över natten och lite till.Jag har svårt att hitta bra handkrämer har prövat allt från apoteks varor dyra och billiga...
En bodylotion jag köpte för en tid sedan vid namn vaselin har min hud gillat oftast  är min hud så torr så jag har fått smörja mig två gånger om dagen men nu har det räckt med en gång alltid något det också  har också prövat otaliga mängder med olika body lotion...

Tänkte dela med mig av ett recept till er som jag tyckte var jätte gott....
Broiler ris låda!
400 g strimlad naturel broiler
1 purjolök
1 burk ananas i bitar
2 1/2 dl ris
2 dl grädde
3 dl vatten 
1 st hönsbuljong
 1/2 - 1 dl sweet chilisås
Bryn broiler och purjolök och krydda efter smak.
Koka upp vattnet i en kastrull ,tillsätt buljongtärningen,grädden ,anasspadet och chilisåsen.
Smörja ungsformen,häll riset i formen,broiler strimlorna,purjon och ananas bitarna.
Häll över buljongblandningen.
Grädda i 200 c ca 50 min...
Bon apetit!
Kram: -Nina-





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar