måndag 16 maj 2016






Broiler ris låda

Dagens frisyr,var nämligen och klipte och färgade håret,lite annan nyans en sist,hon gjorde en annan bladning idag,dessvärre glömde jag kameran hemma så gubben knäppte några foton och försökte själv knäppa några bilder av mig  men resultatet blev där efter,nöjd med dagens färg och frisyr ...
Lovade visa blomman på amppel jag talade om  och här är den nu förevigad.
Regn?! Jo på morgonen regnade det men sedan har det varit fint väder.
Här kommer också dagens rätt ,inte gjort den idag,och nu minns jag inte om jag delat med mig av receptet men här kommer det.
BROILER RIS LÅDA!
400 g broiler strimlor (okryddade)
1 purjolök
2 1/2 dl ris
1 burk ananas i bitar
2 dl grädde
3 dl vatten
1 st hönsbuljong
1/2 - 1 dl sweet chilisås
Bryn broilern och krydda dem efter smak
Skär purjon i bitar och skölj den
Fräs purjolöken med broiler strimlorna.
Sätt hönsbuljongen  i vattnet,koka upp tillsätt grädden och chilisåsen  och spadet av ananas rör om.
Smörj en ugnsform.Häll riset i ugnsformen ,broilerstrimlorna och purjon och ananas.Häll spadblandningen över.
Grädda i 200 c i ca 50 min.
Goti  ,gott ,pröva så får ni se.
Bon Apetit.
Kram:Nina
 

2 kommentarer: