söndag 22 maj 2016

Murgröna och orange petunior

Körsbärsträd

Clematis

Plommonträd

Äppelträd

Äppelträd

Mega rabarber



Under mitt äppelträd


Lavendel

Pioner och gullvivor

Gullviva

Vindruvsranka
Vilket härligt väder det varit idag....
Semstern är slut  ,nån gång tar det roliga slut tyvärr....
Äppelträden är i full blom,körsbärsträdet och plommonträdet likaså ,vi planterade körsbärsträdet och plommonträdet ifjol så de är inte så stora ännu.
Hararna har varit och gnavat på stammen så jag får nog köpa skydd till dem ..Vi har ju tre harar här som  hyresgäster på våran gård, hyra betalar de inte,men får gratis mat på vintern...



Vi har ju så där mega stora och massor av rabarber på våran gård .... brukar dela med mig åt vänner och bekanta..

Idag planterade jag ut en lavendel i jorden ,den har fått stå i garaget ända tills idag, har en lavendel på kruka kvar är i valet och kvalet om jag skall plantera ner den i jorden eller ha den  i kruka, vad tycker ni?!
Planterade också ut clematisen idag  brevid en stor stubbe ,hoppas även den tar sig och börjar växa...håll tummarna ni....
Pionerna växer de också, de på bilden blir till färgen röda och ljusröda, den ljusröda har inte haft blommor ännu ,hoppas den blommar iår...
Gullvivorna jag fick rot på ifjol  överlevde och blommar som bäst .

Det är fjärde sommaren jag har min vindruvsranka, ännu har den inte gett nån skörd...
Jag fick rot  i slutet av sommaren -13  jag har ingen erfarenhet av vindruvor men hoppas på skörd iår... Har ni tips och råd så tar jag gärna emot....

Jag tycker det är som vackrast i maj och juni då allt blommar....
Det kommer ishokey på tv idag och det är final match Finland-Canada ,vem tror ni vinner?!
Det kommer att bli en spännande match och ja jag hoppas att Finland vinner . då blir det och sjunga de klider in....
Ha det gott och kolla nu på hokey matchen och håll tummarna för Finland!
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar