fredag 20 maj 2016















Semestern börjar nå sitt slut ,har varit en trevlig vecka med mycket kul.Längtar redan efter sommar semestern  men den är först i augusti....
Hade en kompis på besök igår ,hon flyttade till huvudstaden förra hösten och nu var hon på besök i våran stad  det var som om hon aldrig flyttat bort ....
Jag bjöd på rabarbär paj med maräng (den är redan uppäten)  God var den kan jag tala om för er..
Kompisen har en tax eller hade två men den ena for till hundhimmlen för några veckor sedan och springer nu omkring bland molnen...
Kompisen ville fotografera hundarna så vi gick ut på gården och hon knäppte foton av hundarna,de flesta foton här i inlägget har hon fotograferat med sin kamera,ni kan nog se skillnaden på vilka hon knäppt med sin kamera och vilka jag knäppt, bildkvaliteten med hennes kamera är nog en helt annan en min lilla ixus...

På morgonen blev jag nästan tagen på sängen ,nå inte riktigt det ändå,hade varit på min morgon promenad med hundarna och var så där ofresh och  oduschad när det ringde på dörren, det var min arbetskompis, hon hade inte hittat sin telefon så  hon hade skrivit e-mail åt mig när hon skulle dyka upp som jag dessvärre inte hunnit läsa....
Det blev en snabb dusch för mig och sedan åkte vi iväg till en trädgårdshandel här i staden,hem kom jag med några oranga petunior,murgröna och en klematis...dem får ni se bilder av en annan gång...
Kvällen avslutade jag med bastu....
Njut av det vackra vädret idag,för det tänker åtminstone jag göra...
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar