onsdag 18 maj 2016













Åbo och Roger Pen!
 Idag har jag träffat min systers son och hörselterapeuten,
 min systerson och jag  åt  Kina mat  på en restaurang(bufe`) gott var det , gillar nämligen Kina mat.Fick en ask med dadlar av min syster son som han hämtat med sig från Israel, dadlar hör till en av  mina favoriter, gissa om jag smaskat i mig.... en hel del redan faktiskt...

Ja och så var jag in en sväng till H&M och kikade runt lite grann ,närmare bestämt på H&M home ,oj oj så mycket härliga inredningsgrejer de hade.Häriga badhandukar , linnepåslakan bla, linnelakan måste jag bestämt köpa nästa gång jag åker till Åbo.
Denna gång köpte jag en liten zinkbalja  ,satte oljeflaskan och te silarna i den,hade dem förut i en liten rottingkorg.
Var också in till Zara , vi har inte Zara här och där köpte jag en grå cardigan och en t-shirt.
Yogi te var jag och köpte hos punitse ja säästä ,vi hade tidigare  två punnitse ja säästä här i våran stad  men de upphörde och yogi te får man inte i nån annan affär här  tyvärr.

Dagen avslutades hos hörsel terapeuten där jag fick min Roger pen,det är en mikrofon ,det togs bort en del från hörsel apparaten och sattes en annan del  istället.
Mikrofonen fungerar också till telefonen via  bluetooth,när telefonen ringer trycker jag på gröna luren på pennan ,jag håller inte telefonen till örat utan jag hör den andra rösten via hörapparaten och herregud så bra jag hör nu..Pennan har jag då i ett band runt nacken eller som den mikrofon den är vid munnen då jag talar.Stänger gör jag på röda luren...
Är jag på skolning,
möten eller där det är flere människor riktar jag pennan mot människan jag  vill höra/ höra vad den talar ,ett sällskap med flere människor  i typ samma bord sätter jag pennan mitt på bordet .Avståndet ja 1-3 m ,jag var ner till tvättstugan och hörde ända ner att tv:n var på...Alltså tänk att det finns så fina hjäpmedel nuförtiden, hörsel terapeuten prövade ringa mig från ett annat utrymme  för att testa att det fungerade ,hon fick se en mycket lycklig och glad männiksa mig,  ringde själv några samtal bara för att kolla att jag verkligen hörde.
På tåget trodde de nog att jag var galen,hi,hi  trodde väl jag talade för mig själv ,då ingen annan var i närheten och ingen telefon till örat...Men inga vitrockar kom och förde mig så det är lungt.
Härligt väder har de också varit idag och en mycket lyckad dag!
The end of story!
Ha det gott !
Kram :Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar