onsdag 13 april 2016





Får jag presentera våra hundars "iglon".Iglon på första biden fick de i julklapp och i den ligger Stiven.I den andra iglon ligger Mici och denna iglo har hundarna haft några år ,i den tredje iglon ligger Pähkinä det är bara nosen som är synlig.Den blå iglon  har granntjejen gett eller hon har gett presentkort åt hundarna och för dem köpte jag iglon så de alla kan ha nytta av den...
De är vädigt förtjusta i iglon brukar vara kö till dem ,får väl börja med kölappsystem he, he.

Idag var Pähkinä på tandstens borttagning om drygt en vecka skall de ta bort sju tänder åt honom stackarn,men det gick bra för hans pappa också så vi får hoppas att allt går väl med Pähkinä också..  stackars lille vän....

Vädret har varit underbart idag ,tvättmaskinen har fått köra på och  när vi nu är inne på det där med tvätt skall jag presentera en sak för er som har med tvätt att göra...
Är Vinaigre/ ättika för tvätt bekant för er ( sista bilden)?!
Jag läste  en hel det positivt om den innan jag köpte en flaska åt mig ,måste ju pröva jag också när flere människor skröt om hur bra detta skölj/mjukmedel  är....här nedanför skall ni få tips/råd det följde nämligen en bruksanvisning med  ::
Ifall du inte använt Vinaigretta som sköljmedel tidigare  , sätt bara lite grann först ,körde nog redan första gången med två korkar,beror på hur mycket tvätt du har och om du vill ha  mera doft i tvätten.
Vad det är för nyttigt med  Vinaigre?!
Jo  Det tar bort tvättmedels rester ur tvätten
lämnar inte någo rester i tvätten,doften av ättika försvinner totalt efter att tvätten torkat
Tvätten doftar fräscht och rent
De tvättade kläderna ,handdukar ,lakan osv blir mjuka
Förhindrar föroreningar i tvättmaskinen och håller tvättmaskinen fräsch och ren
Tar bort unken doft , rök, mögel , fett bla
Tvätten får klarare färger
Tar bort fläckar
Används som skölj/mjukmedel
Minskar elekrisitet
Ekologisk
Orsakar oftast ingen allergi.Ättika - känslighet.. finns dock en möjlighet men  det har jag nog inte hört  att nån skulle ha varit.
Antiseptisk
Tar bort gulhet
Försämrar inte sugkapaciteten i handukar som som däremot vanligt sköljmedel gör.
Du kan använda den till all tvätt..
Går bra att tvätta bastulavar med den också stod det, men det har jag inte prövat på..
Vinaigrette ättika är ett gammalt  utmärkt rengöringsmedel som lämpar sig till lite vad som helst.Det går tom att använda  som allmänt rengöringsmedel också ( det har jag inte prövat ännu).
Ättikan är dessutom miljövänlig.
Det finns i olika dofter ,havsdoft ,vanilj har själv havsdoft jag har nu använt den  några veckor och vill inte gå över till vanligt sköljmedel,tvätten doftar fräscht ,klarare färger, minsad elekrisitet ,hundhåren tar inte i lika lätt i kläder osv...tvättmaskinen doftar gott ...
Gissa om det kommer att bli en följande flaska?!
Köpte min flaska hos Herkku ja Murena ,de har också en nät affär där det går att beställa av den också...Finns också andra som säljer av den på nätet..
Pröva vet jag ni blir garanterat förtjusta i denna ättika....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar