söndag 17 april 2016



Förut





Efter





Ja så var semestern slut för denna gång.... igår hade vi ett vackert väder och spenderade den med att röja upp   lite kläder.
Jag läste om denna röjningsmetod i en blogg jag följer och efter att jag läst Mari Kondos bok ( Kon Mari )  så  började jag  städa undan och slänga bort  det tar nårga timmar i anspråk kanske fler men är mödan värt...
Det är ju så populärt med minimalism nu och visst har vi en massa onödigt både i klädväg,kärl,prylar,papper ,böcker osv ...

Hennes metod går ut på att du tömmer ut hela innehållet av tex kläder ur garderoben ,byrå osv.
Jag började med sockorna.Jag har haft mina sockor lindade som nystan  då har jag vetat att det är ett par men hon säger att det är helt fel för  det tar på resåren ,slits snabbare...och att sockorna också måste få vila då de dagligen spänner runt någons vrist.
Ni kan se sock havet på sängen slängde sockorna på sängen då jag började röja undan.Ni kan se hur det såg ut i min byrå då sockorna var som nystan...
Vik metoden hon använder  kan ni också se på bilderna har även fotogaraferat nattskjortan  så ni kan se hur jag vikt den , och ja den står upprätt som ni kan se på bilden...

Ni kan se slutresultatet i lådorna ,vilken förändring och dessutom lätt att hitta och dessutom blev det mera utrymme ,är väldigt nöjd med slut resultatet....och sockorna är säkert också happy då de får vila...


Alltså ta ut allt ur skåpen sätt på golvet och börja röja ,och fundera behöver jag verkligen det här?!
Vet själv att jag flere gånger tänker  ifall om jag skulle behöva det nån gång,men så brukar  det i längden inte vara...
Fundera behöver jag ,behöver jag inte , blir svaret kanske så släng...
Eller gör som jag med det du inte behöver, förde fyra kassar till djurskyddsföreningens loppis, till H& M skall jag föra två plastpåsar det är mest sockor och kläder det är hål i.H& M har en samlingslåda för återvinning av kläder där materialet används på nytt...och det är sådant jag gillar inget far till spillo...
Hoppas ni fck inspiration och börja röja undan...

Ja och det är värt att läsa boken, lätt och snabb läst.

Ha en bra början av veckan!
Kram: Nina


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar