måndag 11 april 2016


Måndag igen vart tar dagarna vägen....
En dag jobb ännu sedan resten av veckan semester,skall bli så skönt så....
Planer = no,   tar dagen som den kommer.... men nånting skall alltid fixas sådant som jag inte hinner få uträttat normalt....
Hur rör ni er till jobb ?Jag cyklar  till jobb med min jopo cykel.
Cyklar även annors mycket också vart jag än rör mig ,det går att transportera oerört mycket på en cykel också...Har  körkort men är inte så förtjust i att köra bil  så tar bilen bara vid ett måste...Och så får jag ju nytto motion också...
 Jopo cykeln började tillverkas 1965  och tillverkas i  Hangö därifrån jag är hemma.
Jopon såg ju inte ut så här på 60-70 talet den hade bredare ram fast nu har de börjat tillverka den gamla modellen med modernare styre typ ett sådant ni kan se på bilden...
Jopon är en jätte populär cykel speciellt bland ungdomar men även för cykeltjuvar...
Jag  är ju  evigt ung så åt mig lämppar sig denna cykel utmärkt.
Jopon är lätt att cykla med ,lätt att parkera ,bra i kurvor och uppförsbacke en riktig stads cykel...
Nu en sväng ut med hundarna och sedan blir det John Blund för mig....
Ha   en bra forsättning av veckan!
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar