lördag 9 maj 2015





Imorgon firar vi morsdag i Finland det firar vi alltid andra veckoslutet i maj själv är jag på jobb.

Det får bli lite blomm bilder idag ,översta bilden är en mårbacka pelargon  ,fick den av en arbetskompis och då var den väldigt liten ,nu har redan några blommor slagit ut,pelargoner hör liksom sommaren till ,tänk att ha en inne terass med massor av pelargoner,denna pelargon kommer inte att flytta ut.
Den andra bilden är en konstgjord blomma men ser väldigt äkta ut,den har jag stående i sovrummet så när jag slår upp mina ögonen på morgonen är det den första jag ser.

Har satt några pelargoner i kruka på trappan också  ,lite tidigt kanske med tanke på att det kan  bli - grader ännu .

Kolla vilka väldiga rabarber jag redan har...

Gjorde en jätte god pizza igår, ja hela plåten åt jag själv,inte på en gång ,men det blev pizza till middag,lunch och så kvällsbit då jag kom hem från jobbet ikväll.
Maletkött ,skinbitar,mini tomater ,rucola och mozzaella ost  hade jag som fyllning..

Önskar alla mammor en trevlig morsdag!
Kram:- Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar