tisdag 5 maj 2015







Hej på er ,det var tag sedan ,men nu är jag här igen.Semestern är slut och skalll första dagen på jobb.
Igår var jag och fick håret fixat ,är jätte nöjd med resultatet,me like.

Hade en  hund här för att skötas över valborg ,en jätte snäll och söt hund,gick bra ihop med våra hundar ,den är av rasen  havanna,som tack för skötseln ficjk jag fyra handmålade muggar ,love it.

Här under kommer Othello kak receptet jag lovade!
Othellokage!
4 ägg
2 dl pudersocker
2 dl vetemjöl.själv använde jag glutenftitt ,blit ganska låg

Vaniljkräm
3 dl vispgrädde
2 ägggulor
3 tsk socker
1 mtsk potatismjöl
1 vanoljstång eller 3 tsk vaniljsocker
3 dl vipgrädde vipad

Vispa ägg och pudersocker poröst ,tillsätt vetemjölet,vispa ihop alltsamans
Grädda i 160 c i 40 min
Blanda grädde och äggulor i kastrull,socker poch potatismjöl,och dela vanilstången och sätt i,om du använder vanolsocker sätt i först i slutskedet.Värm upp vanilsåsen får ei koka hela tiden genom att röra om,när de är tillräckligt tjock ta bort vanilstången och kyl ner krämen,häll i den vispade grädden rör om.Dela kakan i på mitten och strö på vanilsåsen.
Smält 200 g mörk choklad i micro eller i vatten bad,strö över på kakan,strö även strössel ovanpå,dekorera kanterna med vipgrädde.
Bon Apetit
Kram-Nina-
Ps: Receptet är taget ur en kok bok vid nmna Nordens delikatesser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar