lördag 23 januari 2016





Loppisfynd!
Vi har haft varga vinter här igår  på morgonen då jag kom hem från jobb var det-26,9c mätaren hoppade så ibland visade det -27,4c idag har vi -6c.
Hundarna och jag var på långpromenad idag på morgonen det har vi inte kunnat göra på ett tag på grund av det kalla vädret våra hundar hoppar på tre ben och uträttar sina behov snabbt på gården och så in  i raketfart då det är  "varga vinter".
Hade fyra vaknätter och blev ledig igår morse hade tänkt skriva på bloggen igår kväll men efter bastubad så blev jag så trött så jag sussade sött.

Vi har tre harar här som jag ger havre åt fick två stora  plastpåsar havre av min arbetskompis hellre havre en buskar och träd men tror nog de gnavat på körsbärsträdet och hallon buskarna.
Den ena haren har varit i vår trädgård så länge vi bott här de har blivit döpta av oss till Jussi,Risto,Reijo Rusakko,hundarna igen gillar och glufssa  i sig deras bajs... hm..

Loppis fynden plåt burken fyndade jag efter jul likaså den lilla glasflaskan  tabletterna är fyndade på samma gång men dem tänker jag använda som servetter.
Gillar små glasfaskor brukar ha en blomma i dem eller en fågelfjädrar.

Tunikan ja den är fyndad senare ochköpte den utan att pröva den men passade me like...
Handväskan är köpt samtidig som tunikan  och arabia arctica brödfat.
Bröd fat de flesta Arabia  har olika kan ha 4 likadana eller 2 eller  1 trevligt och duka med udda tycker jag....
Ta fram skidorna eller skridskorna eller varför inte pulkan och njut av vintern så länge den varar...
Kram: -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar