söndag 24 januari 2016


God kväll på er!
Imorse när jag vaknade då snöade det  har snöat en hel del plogbilen hade ännu på em inte plogat våran gata eller gångbana så det vara bara att vada sig fram i snön...
Ute 0,2c och till början av veckan har det utlovats regn och då blir det halt minsann.
Jag tycker det kunde få  vara några - c och att snön kunde få ligga kvar det är så mycket ljusare då.
Ljusare ja vi går mot ljusare tider varje dag, märks redan för det är ljust ännu vid klo :16:30 kanske längre beroende på vädret.
Jag har varit ledig idag och igår och uträttat nåt vettigt nix det har jag inte ,det vanliga förstås   mat,ladda tvättmaskin promenad med hundarna.
Jag blev plättsugen så efter hundarnas kvällspromenad blir det plättkalas med jordgubbsylt och grädde ikväll jami jami.
På fredagen köpte jag en vit azalea då vi handlade mat för veckoslutet i Prisma brukar veckoslut handla där kassorna löper ja och så får du allt du behöver där inget spring hit och dit.
Apotek finns där också vilket jag uppskattar behöver inte ta en extra sväng in till centrum...
Azalea ja de är vackra, denna gång fastnade jag för en vit den vill ha vatten varje dag / varannan ca 1 dl vi får se hur jag lyckas med detta...Brukar inte få dem att överleva...
Tulpaner brukar denna årstid stå på mitt köksbord men de håller inte lika länge så tänkte att en azalea kunde jag få njuta lite längre av.Vad tror ni?!

På min vita komod i köket ställde jag en lampa med blåvit rutig skärm den har tidigare stått i sovrummet men var lite malplacerad där(köpt den på Gotland nån gång).
Tänkte jag skulle köpa en ny skärm till den men då sade min barndomsvännina varför ställer du den inte i köket på komoden  ja och där ställde jag den hon tyckte den skulle passa utmärkt där speciellt då med mina gamla spetslakan...Utmärkt passade den också där .
Gamla hus = dåligt med el-uttag så jag har sladden på vardagsrumsidan men det gör ingenting...
Ja  nu är det dax att sluta skriva och ta itu med plättsmeten så den hinner dra sig...
Ha en bra vecka...
Kram : -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar