fredag 8 januari 2016





God kväll!
Lovade visa er mina hörapparater och här får ni se dem fick dem igår och det känns underbart  att kunna höra omvärlden igen lite justeringar kan dock behövas.
Jag har hela mitt liv haft problem med mina öron det började redan som barn med oändliga öroninfamationer tuber har jag haft  ja vet inte hur många ....
Har blivit opererad också och har bla en konstgjord trumhinna,efter senaste op -02 förbättrades hörseln på tal nivån och ett antal år var det  rätt så bra,men sedan har det bara forsatt och gå neråt med hörseln.
I  juni var jag på hälsogranskning och då kontsaterades det att hörseln märkbart hade försämrats häsovårdaren beställde tid till  läkare som i sin tur skrev remiss till en öronspeciaist som konstaterade att  jag måste få hörapparat ingenting fanns mera att åtgärd  jag trodde det enbart var till vänsta örat men det var till bägge....
Läkaren informerade mig  varför jag måste ha hörapparat:Hörapparaten bör användas dagligen gör jag det inte så en dag kommer det att ske så att hörseln helt försvinner och ja jag kommer inte att höra nånting.
Det känns som örat skulle ha en glaskupa runt sig det knäpper och smäller i örat pulsen dunkar men det är  så det det gör vid nedsatt hörsel då jag undrde varför det gör så...
I dagens läge finns det olika färger du kan välja på ni minns säkert de begie färgade men nu finns det tom att få i pink och turkos funderade på turkos för det är en av mina favoritfärger men  med hörselskötaren kom  vi till slutsatsen att en chokladbrun skulle vara  min färg  och valet var inte illa är super nöjd med dem och tänk jag hör  behöver inte fråga va hela tiden tv:n är inte på full volym ...
Im   so happy tveka inte om nån  säger att ni behöver en hörapparat  tänk på vilka följder det kan bli och hur mycket lättare livet blir....

Har haft min barndomsvännina här i två dagar hon följde med mig då jag fick mina hörapparater vi hade kul i dagarna två... Vi badade bastu två kvällar i rad,besökte ett cafe där förståndshandikappade jobbar som är värt ett besök, det heter Ihme ja Kumma och ligger i min hemstad.
Jag jobbar själv med förståndshandikappade.
Vi besökte också några affärer och lamppan ni kan se på biden köpte jag i en poppop affär och se hur fin den är i gästrummet....
Poppop affär en en affär som kan ställa upp i ett par månader denna hade varit sedan oktober och upphör nästa vecka..
Fynd ja det kan  man tala om att jag gjorde köpte en Cream  jumper och ett par Cream  leggins som ni kan se på biden jumpern var 60 € nedsatt och legginsen - 50% det är fynd kan jag tala om för er....
Jag är jätte förtjust i fattigmanns silver kulor ,hjärtan ,kottar osv köpte två kulor ni kan se dem på biden för -50%  är så nöjd med mina fynd så..
Cream kläder finns att köpa hos Lillan i våran stad därifrån är också kulorna köpta värt ett besök...Till jul vann hon första pris för bästa julskyultningsfönster...
Ta väl vara på varandra och ha det gott...
Kram: -Nina-.

2 kommentarer:

  1. Har du inte märkt någonting negativt med hörapparaterna? Ihme och kumma skulle jag vilja besöka när vi kommer dit nästa gång. Hur har de öppet vet du?

    SvaraRadera
  2. Ihme ja kumma öppet vardagar 10-16 nån dag till kl:18:00.
    Jag har inte märkt nåt negativit med hörapparaterna ännu.men det måste gå en tid,måste sas köra in dem först...Justeringar kan behövas förstås...

    SvaraRadera