tisdag 5 januari 2016












Julros
Vintern är här men att de skulle bli så här kallt ja  det hade jag inte trott ute visar mätaren på - 16,1 c då jag kom hem från jobb imorse så visade mätaren -17,7 c tror jag.
Jag brukar cykla till jobb men nu  föredrog jag att promenera att promenera tar ca 8-10 min  med cykel 3-5 min beroende på hur länge  jag får vänta i trafikjuse bilen lönar det sig inte och ta för den hinner inte ens bi uppvärmd på denna korta tid.

Hundarna gillar inte de här kalla vädret trots att de har klädesplagg  vill de inte promenera  snabbt ut på gården och uträtta sina behov och  så bråttom in....
Knäppte lite bilder under veckoslutet av dem då de bökar i trädgården ...Böka ja de letar efter harbajs  vi har en trogen hare som besöker våran gård dagligen  vi satte en tjärva på marken som den och fasanerna har glufsat i sig....

Måste få visa er mina orkider jag har tre st som blommar som bäst och vad jag älskar orkider...
Jurosen ser ganska trött ut  jag har aldrig lyckats med dem fast de hör til mina favoriter de trivs  bäst ute men inte i köldgrader och absolut inte  så här kallt....
Tips om hur får den och öveleva?!

Imorgon får jag min barndomsvännina på besök och på torsdag får jag mina hörapparater men mera om det i ett annat inlägg....
Har just käkat och skall ta  och sova några timmar till  natt 3/3 sedan två dagar ledigt jippii...
Ha det bra och kom ihåg att klä er varmt....
Kram:-Nina-
 

2 kommentarer:

  1. åh, älskar den hundrasen, de är så fantastiskt söta!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är de,den till höger är deras pappa och de tre andra är syskon den svarta är från en senare kull.Pappan är 6 år syskonen 4 år den svarta Max blir 4 i april...De älskar och bi killade och sover med oss på nätterna...

      Radera