lördag 16 januari 2016








fågelkaka



Hej på er!
Ute fortsätter det kalla vädret hos är det -18,3 c brr.
Igår snöade det hela dagen och idag skottade jag snö hade hundarna med mig men de ville inte vara länge ute och då hade vi -12c.

Jag har alltid varit ivrig på att mata småfåglarna på vintern och nu får jag fylla på nötter ganska ofta sedan har vi en hare här och han fick en egen havre kärve på marken och några morötter.
Gjorde fågelkaka åt småfåglarna  smälte kokosfett och satte i nötter .... det går bra med solrosfrön,havregryn osv...

Igår köpte jag min första tulpanbukett för iår :En föraning av   en kommande vår det piggar upp 
eller hur?!
Jag har inte så mycket grönväxter gilar mest orkider men fick en silverkalla till jul tror den heter så och den står i gästrummet och med en rottingkorg blir den fin eller hur?!

Kom ihåg att  klä er varmt när ni går ut...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar