måndag 2 november 2015

King cross


King cross



Oxford street

Oxford street

Hotellet jag övernattade i


Här åt jag de sista fisch and chips

Hotellrummet

På heathrow flygplats

Här börjar resan hem

Te  köpte jag också i UK (den vita är köpt i Finland)

Julpynt köpta i UK

Julpynt köpta i UK

En härlig sjal köpte jag också i Cambridge

Tunika från Deberham  och leggins från primeland
UK del 8 även den sista delen!
Bilderna ni kan se är från  King cross,och Oxfordstreet en shopping gata i London,både exklusiva affärer och lite mindre exklusiva,en cider där kostade 5£ då jag tidigare betalat typ 3£.
Dessvärre såg jag inte slottet och hyde park.
Hade tänkt ta en dubbeldäckare på en rundtur en sådan där hop off ,men det var för sent sade receptionisten på hotellet.På fredagen hann jag inte längre ville ju vara i tid på flygfältet.
Det var meningen att jag skulle ha träffat min fd  bytespartner från silja tiden på kvällen men han   var tvungen att fara på ett möte på kvällen då hans assistent blivit sjuk som normalt brukade gå på mötena,men vi han ses över en lunch och det var ju kul det var då jag åt Japanskt.
Hade kunnat ta underground till hyde park osv men ville inte göra det ensam det började skymma redan så det blev en tur till Oxfordstreet istället.
Det var kul att träffa min förra bytespartner också trevligt återsende...
Min sista fisch and cihps åt jag på puben ni kan se på bilden och där pröjsade jag 3£ för en cider.
Jag gillar cider och te, me like..
Min småkusins man sade att jag nog var den ända Finländaren han kände som inte drack kaffe...
Lite shopping blev det nog också..
Te förstås dem kan ni se på bilden ,burken med te är köpt i en te affär i Cambrigde de andra från Mark och Spencer.
Köpte några förpackningar te ljus också med helt underbara dofter...
I te affären hade de ett bra sortiment  helt  underbara te sorter..
Lite kläder handlade jag också  några av dem kan ni se på bilden underkläder handlade jag också men dem får ni inte se ,he,he.
Jag som är jul tokig så handlade ju förstås lite julpynt dem kan ni också se på bilden.
Den för värme ljus  i glas fick jag av min småkusin hon tillverkar helt undrbara vackra saker i glas Carola Smedjebacka design. Hon hade även utställt på en galleria och så sålde de  av hennes glas design i en affär där flere andra hantverkare  hade sina  produkter till salu.
Några inrednings magasin köpte jag också förstås ett julnummer och ett vanligt...
Ja lite vemodigt var det allt att åka hem började gråta då jag satt på tåget fick ledsamt efter min småkusin  och allt det trevliga jag fick vara med om ,de tog väl hand om mig ...
Kunde bra tänka mig och bo där passar  min mentalitet utmärkt,människorna där är vänliga och hjälpsamma...
Kram:-Nina-

1 kommentar:

  1. Härliga bilder igen! Kings Cross borde det väl vara ;) Vem fick du att ta bild av dig på flygplatsen? Någon snäll person igen. Carola och Steve tog nog bra hand om dig <3 Fina saker köpte du. Och hotellrummet såg ok ut.Kram från syster din <3

    SvaraRadera