söndag 29 november 2015








Hej på er!
Vet ni vad det är för dag idag  klart ni vet det är ju första advent och det är  då det första ljuset tändes.
Det firar vi ett blåsigt och regnigt väder   inget vidare...
På lilla jul brukar vi  äta lite jul mat så där som en påminelse 
 att julen snart närmar sig det en tradition som följt med mig hela livet.
Jag jobbade kväll igår så  idag efter morgon turen åt vi då istället julmat.
Vi hade skinka  och lådor,grav och kallrökt lax och sill,lådorna var dessvärre inte hand made men det  brukar de vara till jul...Desserten  ja de hade vi inte.
Varje jul brukar jag göra en ny dessert i år blir det också så har  redan klart för mig vad det kommer att bli...
Till advent köpte jag också en amaryllis och en hyacint,brukar köpa nya hyacinter då de gamla vissnat det  ger en sådan härlig doft,sticker ofast ner dem  i en glasburk eller skål lite grön mosse runt omkring,mer behövs det inte eller hur?!
Några julbilder måste jag ju också visa er och det kommer att komma mer men  måste spara  lite på bilderna de skall ju räcka ända till jul vet ni...
Ha en bra fortsättning på 1 advent trots de tråkiga vädret...
Vi hörs igen!
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar