tisdag 16 december 2014

Tredje advent

Ljus från Ikea

Kålrotsklådor



Diskmedel

Hemnes byrå
Morotslåda

Härliga tofflor köpta hos Tokmanni
Tredje avdvent kom och gick,hade min dotter här då,vi åkte till Ikea där jag köpte en tidig julklapp en Hemnes byrå som jag så väl behöver.Ljus handlar jag också när jag åker till Ikea ja g är en stor konsument av ljus. När jag och min dotter kom hem från våran shoppingrunda badade vi bastu ,efer bastu åt vi pepparkakkor med mögelost och drack glögg och hade det så mysigt. Det är alltid lika vemodigt då hon åker hem...

Min man undrade om det var grön saft i den gröna flaskan,informerade honom att det var diskmedel.Inga fula diskmedelsflaskor stående på diskbordet längre.,dessutom är det dekorativt att ha i flaska.

Mina härliga mjuskistofflor,är de inte härliga,sköna att ha på sig,vi har ganska  kalla golv som det ofta är i äldre hus.

Gjorde kålrotslådor och morotslådor i går,men gräddade dem inte,ut frös dem ogrä jag gjorde efter ett annat recept men det  blev inte lika bra.Tänkte dela med mig av receptet till er:

Kålrotslåda!
3 kg kålrötter
1 dl vetemjöl  = vetemjöl och mjölk blandas
3 dl mjölk
2 dl grädde
1dl skorpsmulor
1/2 tsk muskot
1/4 tsk vitpeppar
1/4 tsk kardemumma
1 1/2 dl sirap
1 dl smält smör eller margarin
2 ägg



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar