måndag 22 december 2014

Fjärde advent

Vit och svart papperstärna

Fågel buren har fått sällskap av zinkhuset

Papperstället har fått sällsakap

Lite juligt i sovrummet
Vi tände det fjärde ljuset på söndag och i övermorgon är det julafton.Jag har nästan allt klart i mat väg ,skinkan tog jag från frysen för att tina upp.Imorgon lagar jag potatislådan och desserten som blir en regnbågskaka.
Vi fick snö i dag ,ganska mycket faktiskt,det blir en vit jul trots allt får hoppas att snön inte smälter bort,en jul utan snö är ingen stämningsfull jul.
Jobbar nätter från julafton men hinner fira jul ändå vilket är kul.
Min vita julstärna har fått sällskap av en svart,den är köpt hos Herkku ja Murena,affären är värt ett besök,de har också en massa delikatesser till salu där.
Min zinkhus som jag haft ett antal år får nu hänga i fågelburen ,gillar zinkhus skulle gärna vilja ha flere.Zinkhuset är köpt hos Lillan.
Papperstället på toan har fått sällskap av en tavla köpt hos selected 2nd hand .De brukar få in grejer som  varit rekvista  i tex nåt inredningsprogram,då kan man fynda för en billig slant,jag fyndade tex en svarvit kudde för 4€,de brukar lägga ut på fb-då de fått in sådant som varit som rekvisita,de gäller att vara snabb,det är mycket populärt.
En arbetkompis visade hur man gör en pappersgran,jag måste också göra en ,andelsbankens tidning fick bli " min " gran.Bäst blir det om den görs av en bok,massor med sidor och svart och vit.

Önskar alla bloggisar en Riktigt God Jul !
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar