söndag 11 juni 2017






God kväll!
Varit helt rökfri snart två veckor ,måndag för två veckor sedan rökte jag en cigarett....sedan dess har jag inte rökt....
Det har varit lättare och sluta på grund av operationen visst har suget komit på ibland speciellt denna vecka....Näsan är så täppt så jag har inte kännt doften av rök då mannen rökt (utomhus).
Vad jag längtar och få snyta mig och få bort allt onödigt från näsan...någon kostig odör kommer det från näsan också....
Det är svårt att äta  också men  hoppas det blir bättre efter torsdag har då efter granskning och då tas skivorna bort ur näsan.....

Köpte åt mig OTZ skor min vännina hade sådana och sade att de var värdens skönaste,hon hade sett att  de sålde av dem i våran stad i en sko affär måste ju kolla och hem kom jag med ett par i en neutral färg inte likt mig....De hade mörblåa ,röda,svarta och turkosa,ett par turkosa skulle jag bra gärna vilja ha ännu..de går att tvätta men sulan måste tas bort före tvätt....

Tog med mig en brosyr som beskriver historien om OTZ skorna ..... och lånar texsten av den här....
Mannen bakom OTZ skorna heter Ludo Malmoux,han fick inspiration av skorna av en isman som levde för över 50000 år sedan.Då de hittade ismannen i alpperna 1991 hade han  fortfarande på sig kläder och på fötterna hade han en av äldsta skorna OTZ skor...
Den här mannen fick inspiration av ismannens skor och har efter det utvecklat dessa skor för nuläget...
Skorna är trendiga,ergonomiska och formar sig anatomiskt efter din fot, sulan är antmikrobisk och av kork...
Värdens bästa skor om ni frågar mig ,som bomull för fötterna .....
En del har tom köpt dessa som arbetsskor tipsade biträdet mig...det förstår jag...

Nu blir det ganska mycket  bilder av blommor men det är ju ofta så denna årstid....

Ha en bra forstsättning av kvällen!
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar