söndag 4 juni 2017

Mamma och jag


Morsdagspresent

Vindruvsranka







Hej på er!
Det var ett tag sedan ....
Morsdagen kom och  gick hann med besök hos mamma på lö och söndagen på självaste morsdagen var dottern hit och vi var ut och äta....

Och så gjorde jag en morsdagstårta med selfie bild med chokladmousse  som fyllning  nami,nami...

 Vi har haft en ovanligt kall vår i år ,undrar hur sommaren blir....

Allt började blomma på en gång vi har ju bara ett äppelträd kvar vi kapade ner de andra två och lite buskar....
Rosenkvitten
Rosenkvitten ja visste inte vad den hette förrän jag satte en förfrågan på nätet och fick svar av bären kan du göra sylt  fick jag höra.... vi har bott här fyra år och visste inte namnet på denna,men jag är ju dålig på namn då det gäller växter och blommor det är ogräs eller blomma ,he,he


 Jag borde börja semestern på måndag men började  med sjukledighet..blev opererad på onsdag i bihållorna,så fasligt ont har det inte varit... men näsan och allt runt omkring är svullet och det går och andas enbart genom munnen  det rinner hela tiden nåt från näsan....
Lite temp har jag men det brukar höra till har dock antibiotika på....
Som ni säkert förstår så är det lite svårt och sova första natten sov jag i sittande ställningen ja första dygnet sov jag inte alls men nu har jag sovit om dock sömn kvaliteten är dålig...
Om några veckor skall jag och ta bort silikon skivor ur näsan efter det skall näsan sköljas tre ggr per dag nu kör jag med a-vitamin droppar fem ggr per dag....

Jag var nervös inför operationen för det är ett antal år sedan jag blev oprerad sist ju äldre jag blir desstu svårare...Men somnar gör man ju alltid och så gjorde jag också.Uppvaknandet har varit lite problematiskt för mig men denna gång gick uppvaknandet  helt bra...
Läkarna som operarade var hur trevliga som helst....
Nu gäller det och ta det lungt några veckor till ... hoppas att operationen lyckades och jag skulle slippa dessa eviga sinuiter....
Allt hade varit helt fast....
Önskar er en bra fortsättning på söndagen.....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar