måndag 26 oktober 2015

Telefonkiosk

Innifrån en katedral

Innifrån en katedral

Innifrån en katedral

Innirfån en Katedral

Innifrån en katedral

Gata i Burry

Cafe/lunch plats

Bostadshus vid katedralen

Post office

Cafe

Juvel affär

Burrys minsta pub

Samlade in pengar för hemlösa
UK resa del 3
UK är ju kända för sina röda telefonkiosker vissa av dem är ännu i bruk så och denna.
Flere har lämnats kvar men utan telefoner.
Var in i två katedraler i Burry St Edmunds och tog lite fotografier innifrån också men minns ej längre vilka foton som var från vilken av dem.Den med halmen var betydligt äldre.
Väldigt vackert var där..
Besökte också olika cafer den med kocken var ett Skandinaviskt cafe men det var allt annat en Skandinaviskt trots namnet mysigt var det med skylten utanför med meny.
Cafe Tortons besökte jag några grr också och tog mig en fika där. Kunde även köpa olika choklad delikatesser som konfektaskar där...
Det fanns bostadhus brevid katedralen också där det bodde människor där kunde jag bra gärna kunna bo..
Var också in på posten ,gammalt utanför men helt modernt innanför..
Kolla guldsmedsaffären visst är den vacker eller hur...
Burry  är  känd för sin lilla pub med bara stå platser rymmdes kanske 4 st i gången enbart ståplatser,de hade en  död hare hängande i taket som  nog inte doftade så gott ,den hann  jag aldrig vara in i men kollade in genom fönstret...
Utan för pounland affären stod det en dag en sådan där vit varelse som samlade in pengar för hemlösa,alla ville förstås fotografera denna vita varelse så och jag och donera en slant gjorde även jag...
Del fyra kommer en annan dag,hänger ni med?!
Kram:-Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar