tisdag 27 oktober 2015

Mark & Spencer

Hallon

Jordgubbar

Parkbänk

Öl bryggeri


Öl bryggeriets affär

Kungen som fick huvudet avhugget

Varg

ekorre

Laura Asley affär
UK resa del 4
Besökte ju en del affärer också då jag var I Bury St Edmund Mark & Spencer är ett måste då du är i UK Laura Asleys affär var jag också in i mycket vackert men allt för dyrt för min plåmbok, även Debenham bösökte jag i Mark och Spencer handlade jag tex te och  Lite julpynt är  julmänniska till 100%  hos Debenham handlade jag en jumper bla.
Julpyntet får ni se i ett annat inlägg.
Var också in till en affär där som hörde till ölbryggeriet för det fanns ett öl bryggeri i Burry  Beer king tror jag de hette om jag minns rätt...
Själv är jag ingen öl vän det är torr cider som gäller för mig   prövade nån med toffe smak men det var lite för sött i min smak,gillar torr cider och deras cider är nåt annat än våra finska fast här hemma brukar jag ibland köpa engelskt också.Piserna varierade ,allt från 3-5£ i affärerna lite på 1£.
Fanns hallon och jordgubbar  där  ännuoch potaitsen och grönsakerna plockades ännu ur grönsaksland.
Parkbänken är från Abby garden de flesta hade blivit donerade av någon och på plattan stod den persons namn...
Kungen och vargbilderna undrar ni säkert över men det har sin historia det med,det var som så att denna kung i forna tider blivit halshuggen med ett svärd  och en varg hade komit bärande på kungens huvud,därför är det  vargar lite här och där...
Hänger ni med ännu ?! i del 5 kommer ni att få se bilder från Cambridge...
Kram -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar