onsdag 25 juli 2018













Semestern börjar nå sitt slut och det tycker jag inte är kul men det är väl så för de flesta. Vi har en sommar som vi inte haft på 160 å r läste jag i morgon  tidningen.. Då det är över 30 c börjar det vara olidligt  för människor och djur, viborde ha siesta mitt på dagen som övriga Europa har. Grannen tältade på gården alltså sov i tält i natt just för att det är så olidligt varmt. Vi hade +30c inne igår nu 26,9 så inte sjunker det mycket två fläktar surrar på dag och natt jagade efter en fläkt till men  var slut i hela staden nästa vecka skulle de få till på en plats. 

Hann med en semester resa också förra veckan var där vi brukar vara hyrde stuga där tredje året i rad.. Och där är också hundar välkomna. 

Mannens mormor och morfar är hemma från dessa trakter.. Simmade varje dag... 
Vi åkte lite runt och sådär en dag då vi var på vår dagsutflykt sprang det en hund på landsvägen och irrade runt vi svängde om och fick fast hunden som vi det har laget tänkte bli under långtradare och bil flere hjälpte till  och få fast hunden ingen visste vems den var men via fb hittades ägaren men då hade vi redan hunnit föra hunden till ett hem för omhändertagna djur men vi tog den men då vi kom fram till platsen hade nån ringt om den saknade hunden ägaren var på väg att söka den.. Men då vi ändå var På väg tillbaka tog vi den med tillbaka och förde den till ägaren på överenskommen plats. Ja och hunden  hade rymmt  
Att komma hem från semesterresa är inte kul de flesta säger borta bra hemma bäst inte jag jag säger tvärtom. 

Kom ihåg att dricka mycket vätska i värmen. Har ni hund promenera inte med dem då det är varmt. Själv har jag bara varit typ runt kvarteret på morgonen då det är svalare annors får de uträtta sina behov på gården. 
Ha en bra dag så hörs vi igen. 
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar