måndag 26 mars 2018




bodycombat



funderar på vad som komma skall

på kvällen efter operation

Dagen efter operation

Påskharar
Det börjar bli bli påsk  gillar så min lilla hylla från jysk får ställa små grejer där.

 Blev opererad förra veckan i näsan gissa  om jag var nervös ..tror nog allt gick bra... var två dagar på sjukhuset nu  är jag sjukledig en tid...första dygnet fick jag bara gå på toaletten och det var allt ha huvudet i ett visst läge....

I uppvakningsrummet kände jag att pulsen började slå  blodtrycket steg och de fick de inte för att undvika nån större blödning fick både iv och som spruta nåt som skulle sänka blodtrycket men inte så till sist gav de nåt lugnande och vips så försvann dunkandet och jag blev groggig  och trött igen... Tydligen vanligt att  så sker då jag fått så mycket adrenalin det tog över fyra timmar operation men det är ju sådär småknåpas när det gäller näsa och öron...

Inte gav jag väl dig en höger frågade jag läkaren när han kikade in i uppvakningrummet ...ja och hann har  nog ingen humor så hann förstod inte mig...

 Nu är det inget gym heller på en tid....ja och så är den där tummen också inflamerad så den skall jag också visa upp igen för en läkare....

Jag hade besök av två påskharar på palmsöndagen visst är det söta.Några andra påskaharar och gummor  var också bakom dörren och önskade glad påsk...minns själv den tiden då jag var påskgumma det var härliga tider det....

Det är ju tulpan tider nu så ni får nog se tulpan bilder till lust och leda....lite till ivarje fall...

Jag har köpt några färska örter som det är trevligt och ta från då du gör mat  härligt med färska örter....
Min vän haren besöker vår trädgård så gott som varje dag och hann har fått hö och morötter i vinter gillar harar väldigt mycket....


Jag skulle vilja /behöva ett nytt kök vårt börjar bli skruttigt byggt på sjuttio- talet borde ordnas nån tävling = vinn ett kök och jag skulle genast delta...men  nån gång i framtiden måste det bli ...vi böt dörrar på matsidan då vi flyttade in men på matlagningsidan så skulle det behövas nya skåp ....
Nu när det blir påsk så är det ägg och mämma som gäller fast jag tänker vara stenhård och inte äta nåt av dem....

Ha det bra!
Kramis: Nina



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar