onsdag 7 mars 2018

Mormor



Gog morgon och trevlig kvinnodag alla härliga kvinnor, idag är det våran dag....
Det är min mormor som är på bilden en kvinna jag saknar ...trevlig kvinnodag där uppe i himmlen mormor.... 

Minns ni att jag berättade om handen?! Jag var till läkare och det är inflamation i tummen,på finska jännetuppin tulehdus...så jag är sjukledig nu.. handen måste vila och vara inlindad .
Otroligt men man behöver även vänstra handen till en hel massa det märker jag nu och speciellt tummen..greppar många saker med tummen...men nu lyckas det inte.
Inflamationen kan komma efter att man gjort samma rörelse en längre tid eller på grund av att man sträckt den på nåt vis....ja nu måste tummen få vila.... hoppas på att den snart blir frisk....

Jag har slutat äta bröd på kvällarna som kvällsmål nu blir det oftast turkisk jogurt med bär och solrosfrön och en smootie  nu och då...låter det bra?!
Smulan våran sköldpadda har börjat röra på sig nu då solen lyser den älskar att lapa sol genom fönstret men så är ju sköldpaddor kallblodiga djur också...än dröjer det innan den får komma ut på grönbete och äta vad trädgården har att erbjuda jag  brukar också plocka in åt den..maskrosblad och blommor och grodblad är favoritmat även svartvinbärsblad och tistel..

Kölden har hållit i sig si så där tre veckor..men enligt väderleksguruna så är våren på kommande....så än finns det hopp om en  vår...

Min operation närmar sig  måndag om en vecka så blir jag opererad...lite nervis ja det får man väl va ?!
Oj vad jag skulle vilja samarbeta med nån här på bloggen..typ sängkläder och  badlakan...det är viktigt att ha bra sänkläder , kuddar och täcken som är slitstarka men som också känns sköna på kroppen.. och kuddar är viktiga att ha rätt sort för att undvika nackont man borde aldrig sova med två kuddar...
Det sägs att man skall satsa på säng och fötter och det är alldeles sant..jag med problem fötter skor och sövlar får ej vara för hårda får så ont i fötterna då..man borde få pröva skor i en vecka eller så för enbart genom att pröva i affären blir det inte alltid rätt inte för mig i varje fall...så borde det också vara med sängen att få provsova sängen en tid för genom att provligga en säng i affären är för kort tid....
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar