lördag 5 november 2016




Before




Halikko kyrka

God kväll!
Var i början av veckan och fixade håret dvs, fick håret klippt och färgat har dessutom vingar i nacken, kul vill nog ha mera vingar men det får bli till nästa gång....
Hår mask är vad jag brukar använda en till två grr i veckan det gör att hårfärgen håller bättre det finns i olika kulörer...Röd hårfärg håller inte så länge så det är bra att  använda hårmask och det fungerar faktiskt....

Att få dåliga nyheter  när man minst anar det gör att hela ens värd  vänds upp och ner det är vad som hände mig här i veckan....så jag har varit lite deppig och ledsen ....
Ta väl vara på varandra ty man vet aldrig hur morgondagen ser ut , i  krisituatiner  är det oerhört viktigt med vänner som du kan  få stöd och tröst av och prata av dig....

Fick i veckan är rosa julstjärna min första för iår... Vacker färg, inte den traditionella röda fast jag föredrar vit....

Ja så var det läkarbesök på fre igen,läkaren bad mig komma till mottagningen , örat fortfarande inflamerat konsulterade öronläkaren,ordination kortison och antibiotika droppar,bihållorna inte okey ännu, hoppas tre veckor går fort har nämligen öronläkarbesök och magnet röntken då...

Här i Finland är det allhelgona/ de dödas dag,  då de döda hedras....
I Finland brukar vi ställa ljus på graven eller en krans...Det är så vackert och stämningsfullt med alla tända ljus som lyser i mörkret...
Jag var också själv till gravgården och tände några ljus som jag ställde vid minnesplattan  för sådana som har anhöriga/ vänner  begravda på annan ort på så sätt kan du hedra de döda var du än är.....

Kram : Nina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar