söndag 30 oktober 2016





Zara leggins ,Pieces halsduk och cardigan

Lilla goa Max

Zara cardigan  och Max och Pähkinä

Zara blus

Zara cardigan
Zara Cardigan
Igår var det halloween, mannen i huset gröpte ur en pumppa på min begäran och i den ställde jag ett ljus som fick brinna hela natten ....
Ett orange ljus och en hösteld  i pumkin kruka vad mer behövs det.... för att få lite halloween stämning...
Brickan har dock fått sällskap av en glaskupa som jag har satt en ljus slinga i .Vårat hus är anno 1960 så  här finns av dessa glaskupor, vi har ännu i användning av dem i källarvåningen .
Har sett andra sätta ljuslingor i glaskupor och tycker det sett så fint ut så jag måste ju också pröva...har på känn att kupan kommer att byta plats lite nu som då.....
Halloween har jag ju inte firat för jag är sjuk igen...Ibland bara snurrar det i huvudet och hjärtat dunkar ,det gäller att ha sängen nära till hands då....Har ju både bihålls och-öroninflamation,det tar även på balansen....
Känner mig bättre?! Förmiddagarna är gräsliga känns som allt skulle vara fast, hes som en kråka mellan varven,äter nu både kortison och antibiotika, fjärde kuren i rad....
Känner mig helt slut i kropp och själ ....Motståndskraften är 0 har varit mera sjukledig än jag varit på jobb en till två dagara jobb sedan sjukledig igen....Skall det aldrig ta slut....
Jag har legat i sängen och läst julmagasin surfat med min nya telefon som jag är så lycklig för.... för det får man göra när man är sjuk.... eller hur?!Ligga i sängen och surfa med gott samvete...

Men nu över till Halloween  och bakgrunden till denna:
Text denna gång på finska

Halloween on anglosaksissa maisssa pyhäinpäivän aattona lokaakuun viimeisinä päivänä 31.10 ( firas oftast på lö)vietettävä juhlapäivä.alkuun muinaisten kelttien talven alkamisen päivä samahain jolloin vainajaishenkinen uskottiin liikuvan.
Nimi on lyhenne  englannin sanoista " All hallow`s Eve" eli kaikkien pyhien aatto.-

-Källa., Lähde:
Wikipedia. 

 Granntjejen var och hälsade på idag och knäppte några fotografier av mig  och kollade om  jag behövde  få mera information och hjälp med telefon...Ungdomar är bra på det,men jag tycker samsung är mycket enklare att använda än Nokias Lumia...

Jag är väldigt förtjust i Zaras kläder så det är nästan de jag har på mig på bilderna.
pieces cardigan och halsduk har jag köpt scondhand och halsduken kommer nog att bli en favorit i vinter....

Klockorna ja det var så dags att ställa klockan en h bakåt,ui vad det blev tidigt mörkt idag.....

Ha det gott, och gillar ni inte mörkret så tänd en massa ljus det blir så mysigt så...
Kram:Nina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar