tisdag 29 november 2016





Åbo domkyrka


God kväll på er!
På söndag firade vi ju första advent och första ljuset tändes ....
Före lilla jul köpte jag några hyacinter och en julstjärna, hyacinterna brukar jag byta ut då de vissnat  ställer dem i skålar och glas och koppar mulden skrapar jag bort....
Julpyntetet har jag plockat fram och hängt stjärnor i fönstren.... oj så mysigt det blev de som känner mig vet att jag är jul männiksa till hundra procent och tycker om att pynta till jul...
Jag har också en del batteidrivna ljusslingor i lyktor och i lampkupa  .Ljuslingor kan man faktiskt ha året runt tycker jag.....
Förra veckan var jag ute på böljan den blå och köpte mina första led ljus med batteri på båten oj så fina de är och ser  väldigt äkta ut...Jag har i några år spanat in sådana ljus men det har inte blivit av och köpa förrän nu...vissa är ganska dyara men de här  hade ett lagom pris så jag gjorde slag i saken.
Victoria`s secret brukar jag också besöka då jag åker båt.... och tja  en parfym och en bodylotion är vad som är i de små vackra present påsarna...
Ja  och julmat blev det ju också på båten var så gott så...hemma  åt vi också lite julmat på lördag...men nu ingen julmat före jul....

Åbo, ja dit var jag idag  hade öronläkar besök och röntken... nässkopi var det var läkaren gjorde och efter det har näsan runnit....bedövningen släppte dock efter ca 3-4 timmar.... det blir operation skulle ha blivit redan i januari men  jag ville ha det lite senare så det blir i  troligen i mars måste få tid  och  vänja mig vid tanken...trodde det skulle bli lokabedövning men nix det blir narkos... och det  är jag inget vidare för...Somnar in det gör man ju men det är det där uppvaknandet jag inte gillar.....
Åbo domkyrka paserade jag då jag promenerade in till centrum...
En sväng in till Zara och H&M  hann jag också med och vad jag köpte där tar vi en annan gång...
När jag åkte iväg med tåget imorse var det -11c nu +2c och regn  snacka om varierande väder....
Önskar er en fortsatt trevlig fortsättning på veckan...
Kram : Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar