onsdag 9 november 2016








November redan och vintern den har anlänt ,det har snöat en hel del i två dagar faktiskt fast vi har inte fått lika mycket snö som i södra delen av landet.
Denna årstid är det stor åtgång på ljus hos mig både ute och inne, ute brinner det alltid ljus i lyktor hos mig då ljuset slocknar tänder jag ett nytt och de får brinna dygnet runt.

Vi har en mini gran på våran gård som ser så där härligt mini ut med sitt snötäcke.
Hundar gillar och strilla på den ett under att den lever...

Har varit ledsen och deppig de senaste veckorna men måste ju försöka funktionera....trots allt fast det känns svårt och kämpigt.....

Bihållorna ja tillsvidare lugnt för tillfället  men örat var fortfarande inflamerat ingen mer antibiotika utan fick istället örondroppar med kortison och antibiotika och känns bättre det också...
 På söndagen besökte jag ett loppis och gjorde ett fynd ,den vita rottinglamppan ställde den på byrån i sovrummet och det blev så bra så.....me like jag  gillar  att ha dem lite här och där och föredrar punktbelysning istället för tak....är så mycket mysigare ....

Nu var det så dags och och börja använda icebuggen ingen halta lotta här längre som klinkar på och spänner varje muskel för varje steg jag tar promenerandet blir mera avslapnat, ja nu är det promenera som gäller eller att ta bilen   cykeln  får nog allt vila ett tag ...

Ja och så fick ju Usa  en ny president vad jag  tycker om den saken får bli min hemlighet.....
Ta väl vara på varandra ty  man vet aldrig hur morgondagen ser ut...
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar