tisdag 20 januari 2015

Tolett skylt
Proppskåp

Tulpaner

Fattiga riddare

Fattiga riddare

Fattiga riddare

Max

Max
Försköte fotografera min tolett skylt som jag så väldigt mycket tycker om,den är av emalj och passar ypperligt till vårt hus som är byggt 1960,hittade den av en slump i en affär som heter Lillan då vi flyttade hit för snart två år sedan.

På lördagen fick jag en bukett tulpaner av min svärmor ,härligt made my day.Det är en amaryllisen som är brevid i vas,var tvungen och klippa bort den från  "krukan " då den lutade skulle ha brusit.Amaryllisar är också dekorativa i vas tycker jag.

Gjorde fattiga riddare under veckoslutet = mums,det smakar himelskt,mamma brukade laga då vi var barn,självklart skall det serveras grädde och sylt till.Receptet får ni i slutet.


Stackars lilla goa Max dabbades av analbesvär förra torsdagen,det är vanligt för små hundar,det hade tagit hål på analen,så ham måste få lugnande så de kunde rengöra dem,fick antibiotika och värkmedecin,eftergranskning nu inkommande fredag,det går att tömma analerna själv ,men vågar inte göra det själv så djurskötaren på veterinärkliniken brukar göra det.Detta kom utan förvarning,veterinären sade att det brukar göra det,hunden visar först symptom då det skett.Max börjar vara sitt rätta jag fast han gillar inte att ha kragen /struten runt nacken,men han slipper den efter torsdag.
Dedan om kommer receptet på fattiga riddarna:

Fattiga Riddare!
1 st ägg
3 dl mjölk
1 dl vetemjöl
2 msk socker
2msk kanel
Vispa ihop
Blötlägg franskt bröd eller skivad bulle  i stanningen jag har gjort ca 8 st på denna stanning ,kan ju laga sdubbelsats om ni lagar mera.Stek brödskivorna tills de får en vacker brun färg.

Ha en bra dag -Nina-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar