söndag 4 januari 2015

Nyår

Amaryllis i full blom

Toaletten

Toaletten

Kuddar i svart och vitt

Kalender 2015
Nyåret kom och gick,hade min bardomskompis hos mig under nyåret.
Slängde ut julgrannen på nyårsdagen ,barren rann bara ner.Plockat bort det mesta av julpyntet,de sista blir bortplockat idag.
Kolla vilken fin Amaryllis jag har ,den är i full blom fick den av grannen till jul,
Amaryllis är en av mina favoritjulblommor,även hyacint ,för doftens skull,julrosen gillar jag också fast jag brukar inte lyckas med den.
  Nu är toaletten sitt gamla vanliga jag,satte en plast blomma på hyllan isället för hyacint,fast den trivdes inte då  på toaletten  då vi   inte har nåt fönster där.

Har börjat gilla svart och vitt  i inredningen ,just nu har jag svartvita kuddar i soffan,tröttnar du så byter du bara ut kuddfodralen till nån annan färg, med textiler kan  du variera och förändra ,och det piggar upp,behövs inte så mycket för att förändra.Jag har haft olika " färgperioder:Gröna,blåa,röda,lila .Det behöver inte kosta så mycket att inreda,på loppisar kan du göra fina fynd,eller som jag sälja nåt du tröttnat på   och  ,då kan du köpa nåt annat istället .

Årets julkalender för i år ,en med glada pigga färger, efter jul märkte jag att vi inte hade nån vägg kalender och det går ju inte an ,för jag brukar skriva upp mina arbetsturer på den så jag har koll och mannen i huset hur jag jobbar,har brukat ha vägg kalender av Martta Wendelin,men den var slutsåld,kan skylla mig själv då jag var ute i sista minuten.
Igår var jag på chihuahua träff med två av mina hundar,det var 12 hundar och 15-16 vuxna.Vi hade jätte trevligt och hundarna kom bra överens,ser farm emot nästa träff,och då måste jag ta kameran med mig.

Ha en bra dag -Nina -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar