tisdag 4 september 2018




Kirppu in memorian



Mormor och min dotter



Hej på er!
Augusti är förbi men september ser ut att bli varmt och vackert vilket jag hoppas på , hoppas på en varm och vacker höst...

Min mormor om hon levt skulle ha fyllt hundra tre år i augusti... en vis kvinna som alltid hade goda råd och villig att hjälpa...
Kirppu våra hundars uppfödares hund var nio när den for till hundhimmlen...väldigt ledsamt..jag är väldigt sentimental och   känslig  fast jag utåt verkar vara  en tuff och stark person..du kan vara stark  på flere olika sätt...

Varför måste man över huvudtaget dö..varför kan man inte leva för evigt...så är det tyvärr inte  vi föds och vi dör.. så är är livets gång ....

Har ibland funderat vad man skulle ha kunnat göra annorlunda   i livet och vad man skulle vilja göra ..vi lever bara en gång....

Kanske jobba med nåt helt annat  bo i ett annat land: Italien,England,Norge eller Sverige ja i nåt av dessa länder skulle jag vilja bo...stor eller liten stad...medel lagom fast  i i en stor stad kunde jag tänka mig att bo i...

Förut tänkte jag som så att det var viktigt att bo nära havet eftersom jag är uppvuxen där men tänker annorlunda idag...Idag är det mycket arbetsplatsen som avgör var du bor...  
Och tja man vänjer sig vid allt  har börjat gillat städer invid sjöar ..de har sin charm det också.. 

Nåt jag skulle ha viljat göra annorlunda i livet  : jo visst men också saker jag inte skulle ha viljat göra annorlunda ...

Har förresten varit  rökfri snart ett och halvt år... gått på gymmet i nio månader på lektioner förut bara yoga men det räknar jag inte hit... en av de bästa beslut jag gjort...borde bara ha gjort det tidigare..Känner pulsen stiga och dunka andas djupt och sedan känna pulsen normalisera sig..det känns bra....

Vi har har haft en italiensk grafiti konstnär här i våran stad vid namn:Fabio Petani som målat denna vackra  grafiti på vårat landsmärke i våran stad (sädessilo)....stod en lång stund och beundrade det idag...

Ja och lite  loppis fynd har jag också gjort  ett par sandaler till fattas på bilden...

Ja och så blommar kärleksörten den är hur seg som helst och håller väldig länge och är vacker i vas och mark...

Ta väl vara på varandra  ty man vet aldrig vad dagen har att hämta.

Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar