fredag 17 augusti 2018









God morgon !
Vaknade av att det regnade ute typiskt då jag har ledig dag fast visst behöver vi vatten så inte klaga.

Tre veckor har förflutit sedan jag började jobba efter semestern tiden går fort längtar redan efter följande semester som troligen blir i november...

Hade en liten tös på besök för några veckor sedan och självfallet var vi och simmade .Här måste du  ha bil till förfogande för att ta dig till en bad plats.. denna sjö vi badade/simmade i är väldigt klar du ser bottnet tydigt och klart lite idylliska  sommarvillor finns runtomkring..
Ja och så blev jag geting stucken där på stranden för andra gången i mitt liv...gissa om jag skrek det gjorde så fasingens ont och svällde upp gick inte och sova ordentligt på natten ens.Jag har en hel de getingfällor  på min gård fick tips om denna som ni kan se på biden nedanför..
3 dl kalt vatten , 8 msk socker ,en påse torrjäst och getingarna bir nyfikna och vips är de i burken..
Ja vet getingar är nyttiga men de får vara nyttiga på nån annans gård inte på min...




Jag var och klippte och färgade håret jätte kort denna gång då jag går på gym är det skönt med kort hår behöver inte göra nåt åt håret bara låta det torka  ni minns ju att jag kippte bort luggen för några veckor sedan då  det var varmt och den just i detta ögonbick irriterade mig.


Ja hade hört om en bok som heter  idiootti ympärilläni och blev nyfiken på den så jag begav mig till biblioteket för att låna den gick till infodisken och där svarade kvinnan att javisst har de den boken men det är tvåhundra i lånekö före dig så frågade hon vad är det för speciellt med denna bok ja då svarade jag det vet jag inte och ja det hade jag tänkt ta reda på..
Jag cyklade då iväg till bokhandeln och frågade efter den  och ja minsann där fanns den och ja hela personalen hade köpt den där..finns en efterföljare också..författaren är svensk så den finns på svenska men i våran stad finns bara finska böcker  ja nån enstaka pocket bok finns att få på svenska , kanske beställer jag efterföljaren..på svenska

Boken handlar om vilken typs människa du är du har lättare att förstå  varför människor i din närhet beter sig som de gör och en hurudan typ av människa du är...

Rekomenderar varmt att läsa den själv har jag inte komit igenom hela boken ännu..

Ha en bra dag.
Kram:Nina


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar