lördag 26 maj 2018








Värmen håller isig ännu härligt eller hur... Det blir mycket bilder av blommor denna årstid.... 

Plockade liljekonvaljer förra veckan, syrenerna har redan slagit ut förr blommade de till midsommar... 

Brukar köpa ampellblommor  men först i juni typ iår har jag redan köpt bara en som fattas.... 

Köpte några  rhododendron här om dagen då vi flyttade hit så köpte jag en men den är planterad på fel ställe den syns inte för den är mitt i ett blomland och visste inte vad som växte där då jag planterade den.... 

Gullvivorna och förgätmigej blommar som bäst på våran gård... Allt börjar vara ganska torrt så det gäller att vattna alla blommor . Regnade sist förra veckan... Nog för att det skulle behövas regn... Men helst kunde det regna på natten... 

Vill ni ha nåt gott som är läskande gör en vattenmelon sallad med feta ost, grynost går också bra..... 

Eftersom vi nu snart har sommar  fick lyktan i vardagsrummet en havsinspirerad dekoration som en påminnelse om min forna hemstad som snart börjar fyllas av turister.... 

Börjar kännas att man blivit äldre.. Alla möjliga krämpor och åkommor ger sig till känna, inte för evigt ung... Glömmer saker och ting  kommer inte ihåg namn lika bra. 

Ja på tal om hälsa så har jag varit rökfri ett år nästa vecka, strongt gjort av mig... 
Ha en bra fortsättning!
Kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar