tisdag 9 oktober 2018













Idag är det en speciell dag för Mici, Helmi, Pähkinä fyller sju  år idag mattes älsklingar.
Tyckte det var igår de var valpar, tiden går fort .Pähkinä kom till oss för fyra år sedan  ja och de är alla syskon...

 Ja så har vi oktober här med alla höstens vackra färger gillar oktober men inte november  , november är så grå och trist... Nära oss finns en speciell gran som putar utåt... kunde inte låta bli att knäppa en bild av den.. 

En morgon när jag kom hem efter en nattur var det så rosigt vackert så jag måste föreviga det ...

 För några veckor sedan brast ett träd åt oss i en storm  grannen  ringde på och frågade om vi märkt det och det hade vi inte..den hade fallit över grannens häck tur att  det inte föll på nåt hus...

Följande dag kom en snäll bekant och fällde resten av trädet, ibland undrar man om det verkigen finns så hyggiga människor som hjäper nån i nöd..var på väg och ringa nån som kunde tar ner trädet men behövde inte göra det...
Trädet har varit dött i ett par år redan...men nu är det borta , behöver inte oroa sig över det längre,vi har bara ett äppeträd , körsbärsträd och ett plommonträd på våran gård alla andra stora träd är borta...

 Glutenfria bageriet har öppnat cafe mitt inne i stan..besöker det alltid då jag behöver köpa semlor de har också lunch där i nån form av soppa och så sallad och bröd...och kaffe eller te. de har också helt ljuvliga bakelser där...De har  också mjölkfria produkter och sjävfallet laktosfritt också...
Värt ett besök, det har blivit väldigt bra emottaget....

Var och fixade håret för en tid sedan och fick lite ruska färger i håret denna gång var jag till en annan frisörsalong än  jag brukar har hört så mycket bra om denna så jag bara måste pröva och ja jag var nöjd, blir nog ett återbesök de experimenterar mycket med färger  och det gillar jag...

Vi hade höst marknad hos oss för några veckor sedan  det varar i dagarna tre och ja jag tog mig också en sväng dit .Några marknadskringor köpte jag mannen i huset gillar dem ja  och så köpte jag två hamam badlakan som är helt ljuvliga  de torkar snabbt bra att ha med sig till gymmet för de tar inte mycket plats och dessutom ypperliga som badhanduk till stranden och att ha med sig på resa då de inte tar så mycket plats i bagaget...

Ja och nu gör jag min egen jogurt igen  pro .4 med fyra bakteriekulturer magen tackar och mår bra...

För en tid sedan köpte jag mig nya höstboots  som var - 50% de är jätte mysiga och härliga...

Nu önskar jag er en trevlig dag.. igår hade jag en dålig dag då allt var fel och  allt kändes fel,men idag ser jag dagen med nya ögon och allt känns mycket bättre...

Nu en snabb dusch och sedan på sopplunch till glutenfria cafet..

Ha det bra, kram:Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar