fredag 20 april 2018











Måste ta och titta in här ett slag trots att jag har varit sjukledig och skulle ha haft tid och skriva några rader har det inte blivit av..Jag blev av med skivorna i näsan på tisdag..skönt
Jag  har ännu två veckor gym förbud ja och bastu också... får inte använda hantlar och stång på ett par månader och det på grund av tummen..den har också blivit så gott som bra,kortisonsprutan och stödet och vila hjälpte....

Hundarna har också varit sjuka de har alla haft diare två drabbades värre och lilla Helmi fick analinfamation på köpet stackars liten...det  var väldigt mycket inflamerat på torsdag besökte vi veterinären och de rengjorde analerna och så fick hon medecin hon har haft vädigt ont en gång om dagen har hon kissat, bajasat inte sedan torsdag men det är förståeligt...men idag tyckte jag det såg mycket bättre ut....
Hundarna har fått broiler och ris några veckor nu, de andra hundarna har jag börjat ge lite vanigt foder bland med...de får dessutom en sorts mjölsyrebakterier som är bra och ge hela tiden...,

Mamma fyllde år förra veckan så vi  var och grattade ( min forna hemstad) ingen is  i havet där längre   härligt och andas in havsluft saknar min forna hemstad speiellt på sommaren...

Här hos oss hade vi islossning i ån för några veckor sedan.. 

Det har varit varmt några dagar nu så nu är våren här fast idag är det regn nån hade hört att det åskade igår viket ju inte är ovanigt denna årstid .....

Smakade på en jogurt med ingefära,apelsin och morot som var en smakupplevelse men som föll mig i smaken  gott ja det är det, man får den inte i alla mat affärer det är bara lidl som säljer den vi har två lidl i våran stad i den ena var de slut så jag åkte till den andra och där fick jag till av den...

Plockade ju bort ljuslingorna endel av dem men endel har fått hänga med som form av dekoration i en blomma dekorativt ....

En ljuslinga i form av glödlampor hade jag totalt glömt bort att jag hade de hade legat i skåpet ett år innan jag kom ihåg dem.....bättre sent än aldrig...

Våra nya fönster kom på torsdag och om en vecka är de på plats ungefär ... .ser fram emot det....

Gjorde mjöd igår som hör till ett av vårt lands traditioner ..det dricks till valborg, första maj..
Det är gjort på socker farinsocker , jäst och vatten och citron,idag skal jag sätta  det på flaskor och i sätts lite russin och socker då russinen stigt upp så vet man att mjöden är färdig att dricka i rumstemperatur tar det 3-4 dagar i kylskåp en vecka...

Önskar er ett trevligt veckoslut!
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar