lördag 3 februari 2018











God kväll!
Ledigt veckoslut  härligt ....
 Vi har fått snö..som smälte ..nu -c och nu är det halt....hm det  är väldigt omväxlande väder vi har nuförtiden.....

Nu är det dags för tulpaner igen..våren närmar sig med storm steg vi har ju februari redan och det är en kort månad...mars är så lång så mitt emellan vinter och vår....

 Här i veckan var jag till grannstaden..besökte slottet där har varit där  två ggr tidigare  en gång på bröllop och så då min dotter var på klassresa i lågstadiet... intressant för jag hade ju glömt historien om slottet....

Besökte också ett härligt litet cafe som det finns en del av i staden....
Tavlan med texten Varför Paris vi har ju Åbo var kul tycker jag sett texten tidgare..kanske i nåt inredningsmagasin...

Ättika för tvätt ja de har jag ju nämt tidigare..det är nåt jag inte kan vara utan.. det istället för sköljmedel finns i olika dofter och märken..tar bort  fläckar, minskar på elktrisitet, tar bort lukt : rök, mögel,  fett, gör att färgerna blir klarare, håller tvättmaskinen ren,tar bort rester av tvättmedel,dessutom ekologiskt...

I fall du inte gillar att stryka finns ett spray som slätar ut  tex klädesplagg... jag har lagt av med och stryka  stryker bara lakan och örngott och kökshandukar nuförtiden....Kändes som jag strök hela tiden  förut... kan ju spendera tiden på nåt annat istället....

Jag har flitigt gått på gymmet två-tre ggr i veckan beroende på hur jag jobbar.. och oj så skönt det känns efteråt fast måste medge att det  ibland känns motigt att  ta sig dit men väl där så känns allting rätt...det har blivit som en drog istället för ciggaretter... måste få mer ...jag går ju på ledda timmar ..konditionssalen är inget för mig....Tycker jag märker resultat redan..... skulle jag röka skulle jag inte ha klarat mig  hela lektionen ut skulle ha svimmat av utmattning  men nu hurra hänger jag med...Ryggen mår bra och magmusklerna blir starkare och dem behöver jag stärka för ryggens skull....Dock kommer det att bli ett avbrott from nästa mån på en tre -fyra veckor men det kan inte hjälpas..hoppas den tiden går fort....
Brukar avsluta med bastu och dusch efteråt ...
Efter lektionen  har jag fullt av energi....och allt känns bra...

Ha ett bra veckoslut!
Kram: Nina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar