tisdag 14 november 2017



Kalliolaakson linna

Kalliolaakson  linna






Beach house örngott



Hej på er!
Det var ett tag sedan...
Mycket har hänt på en månad...

Jag har blivit mormor till en " liten  hund" venäjän toy på finska kanske det blir rysk terrier på svenska.... säg ni som vet...den är gudomligt söt...jag var med och hämtade hem den med min dotter.... 

För en tid sedan var jag till en plats som heter Kalliolaakson linna ligger i Bjärnå,värt ett besök...
underbart värdpar och jätte god mat en tre rätters middag : det serverades rökt kalkon,älgstek ,älgköttbullar,rökt och gravad lax, olika sallader,rotfrukter,ägg och ekologiska potatisar  som var super goda,grönsakerna var själv odlade också..desserten ja det var en kinuski tårta och en choklad kladdka med körsbär...
Mannen i huset hade byggt  slottet i 18-20 år.. i ena tornet fanns ett cafe bara öppet sommartid ja och så en bröllopsvit med bubbelpol utomhus i ena tornet...
I det andra tornet fanns fruns sy atelje...
De tar emot grupper där och att fira bröllop där ät populärt...Vissa dagar i mån har de vissa teman då du kan förbeställa mat ...

Fick härliga beach house örngott av min dotter till födelsedagen så sköna så påslakan vill jag också ha för om de är lika sköna som örngotten så voila...

Ja så var jag och klippte och blekte håret igår  lite grå färg vid sidorna och i luggen men det syns inte så bra...nöjd igen en gång och ja jag trivs att vara blond... kanske jag är det en tid framöver...

Julen närmar sig och jag är ju en jul människa till 100% och iår hann jag köpa jul hand tvålar som jag tror är slut redan...de är jätte populära har inte börjat använda ännu,men snart då den andra tvålen är slut...

Tomte dörr jag det är en stor hit iår,går att fixa själv eller köpa färdig jag köpte min från sinooperi och paketet innehöll färger också...( en vecka så var alla dörrarna slut).Jag har fixat lite grann runt dörren men allt är inte klart ännu....

 Och den andra nya julgrejen är ju för härlig...julgranen snurrar  och alla detaljer sedan finns i olika modeller men denna tilltalade mig just för att julgubben som är påväg att klättra ner för skorstenen...

Ha det gott ,nu lite mat i magen och sedan en tupplur innan jobbet kallar..
Kram: Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar