onsdag 22 november 2017







God kväll!
Det är denna årstid då jag är trött för det mesta dagen igenom men så är det också den mörkaste tiden på året då det är mörkt dygnet om ..nästan...just nu har jag ingen inspiration till något....

Har varit på fackföreningens möte idag och fått veta senaste nytt dessutom fick vi god mat....
Den nya lagen om att vårdpersonalen måste ta influenssa vacin gillar jag inte....
Jag har tagit vacinet en gång och var sjukare än nånsin...
Det står skrivet att arbetsgivaren inte kan tvinga dig  och ta vacinet alternativt är att bära munskydd...inte är ju klokt tycker jag... men det är min åsikt...

Tomte dörren har fått lite mera rekvisita...nånting till kanske...

 En stjärna har jag hängt upp i fönstret redan och så mys fönstret...flere stjärnor blir det så småningom...

Första gången för i år: Pepparkakor med mögelost och varm kakao med marshmallows, jami...

Grävde fram gamla fotografier för en tid sedan  på den ena bilden är vi fyra genarationer:Mormor, mamma, jag och min dotter på hennes dopdag.

Det andra fotot är från ett nyår stöper nyårslyckor på fotografiet...

Planterade de sista callunorna i kruka  mossen har dessvärre inte fått vara ifred, småfåglarna river upp den hela tiden....

Tåtrtan är från min födelsedag dekorationen misslyckades  grädden som rann ,börja om från början osv....men smaken var det inget fel på fyllningen bestod av choklad och vanilj mousse...

Till helgen blir det mera julpynt....

Ha det bra!
Kram: Nina
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar