söndag 6 augusti 2017

















God kväll!
Idag har det regnat hela dagen...men det har inte stört mig för jag har varit på jobb...
Nästa vecka jobb kvar sedan har jag semester del två .... nåt att se fram emot  ingen brådska kan var i nattlinnet halva dagen om jag så vill.....

Hade gäster i början av veckan och då besökte vi  min forna hemstad,som är en sommarstad = Finlands riviera.Saknar min forna hemstad på sommaren ja och så vännerna.....

Vi tog en promenad på gågatan....Var upp i vattentornet  jag har faktiskt inte varit upp där sedan jag var barn så det kändes extra pirrigt  min bardomskompis möte upp oss och följde med upp i vatten tornet...vilken utsikt alltså...Har ni vägarna förbi till Hangö så ett besök upp i vatten tornet bör ni ta....
Före vi var upp till vattentornet tänkte vi ta en glass i "lejonparken" men den var stängd öppnades först klockan 16:00 vilket var en besvikelse men östra hamnen hade också en glass kiosk och den var öppen så besvikelsen gick över....

Och simma ja de var vi förstås eftersom vi hade barn med oss så blev det plagen den med karusellen och den var minsann populär och har alltid varit det...Karusellen fanns redan där när jag var barn...
Själv föredrar jag tulluddens stran men så har jag ju bott där brevid.....
Badhytter finns det en hel del av i Hangö det hör liksom ständerna till....

Äta ja det finns flere bra restauranger i Hangö men barnen ville ha hamburgare så då föreslog jag Walls hamburgare  och de har jätte goda hamburgare ..dessutom fick jag träffa mina vänner som är ägare till Walls...

Köpte en mugg från en affär som heter Tian veranta  titta in där om ni rör er där finns mycket härligt i inredningsväg och kläder....

Gjorde en tårta fylld med chokladmousse i början av veckan måste pröva mina ny bak tillbehör och jag älskar att baka....och förstås får jag en orsak att äta också har ätit mera  bakverk än vanligt efter att jag slutade röka...har varit rökfri i två mån och två veckor...duktiga jag....

Önskar er en bra fortsättning på kvällen jag får njuta av två lediga dagar....
Kram:Nina

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar